Returer & Reklamation

ENKLA RETURER

Du har alltid 365 dagars returätt på ditt köp hos Minijoy. I ditt paket medföljer en returfraktsedel som kan användas för att skicka tillbaka din order. En hanteringsavgift på 49 kr tas ut vid retur av en order.

Returer skickas till:

Partnerlogistik Sverige AB

Att: Minijoy AB

Österängsgatan 6 port 2

521 34 Falköping

Sverige

OBS! Returer ska skickas som "postpaket" och inte "ombudspaket". Transportrisk vid retur ligger hos dig som avsändare. Detta innebär att konsumenten är skyldig att betala för de artiklar som kommit bort eller skadats under transporten tillbaka till Minijoy AB. Be alltid om kvittens från ditt ombud när du genomför en retur till oss. På så vis är sändningen alltid spårbar. 

TRANSPORT
Vi skickar samtliga paket med DHL Servicepoint eller Postnord. Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är Minijoy AB betalningsansvariga. Du måste dock meddela vår Kundtjänst inom skälig tid (2 månader) om varan har skadats eller kommit bort när du returnerade den. Som kund är du betalningsansvarig gentemot din aktuella faktura tills ärendet är löst.

ÅTERBETALNING
Fakturabeloppet justeras så fort returen inkommit till Minijoy AB, och vi meddelat Klarna. Var vänlig notera att det kan ta upp till 10 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. Återbetalning/justering av retur sker senast 30 dagar efter att returen registrerats.

EJ UTHÄMTAT PAKET

Samtliga paket som ej uthämtas hos ombud debiteras en avgift på 199 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

ÅNGERRÄTT
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja ångerrätten måste Du returnera varan oanvänd i originalförpackning och i oskadat skick. OBS! Hygienartiklar måste vara oöppnade och oanvända vid nyttjande av ångerrätt. Vid nyttjande av ångerrätten står Minijoy för returfraktkostnaden oavsett emballagets storlek (gäller endast vid ett tillfälle per order). OBS: en hanteringsavgift på 49 kr tas ut vid retur av en order.

ÖPPET KÖP - RETUR & BYTE - 365 DAGAR
För att returnera din order, skicka tillbaka din produkt med returfraktsedeln som ingår i paketet och fyll i returblanketten med din returorsak och skicka med det i returpaketet. För att Du skall kunna nyttja 365 dagars öppet köp måste Du returnera varan oöppnad och i oskadat skick. OBS! Hygienartiklar måste vara oöppnade och oanvända vid nyttjande av ångerrätt. Var vänlig notera att det kan ta upp till 10 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. En avgift på 49 kr tas ut vid en retur.

VID REKLAMATION
Vi tar ansvar för produktionsfel på produkter sålda genom www.minijoy.se och vi följer Konsumentverkets regler vid reklamation. Vid behov av att reklamera en produkt mailar du följande till kundtjanst@minijoy.se

1.) Kort beskrivning av problemet

2.) Ordernummer

3.) Eventuella underlag som styrker felet (bilder/video)

OBS! Alla garanti- & reklamationsärenden måste godkännas av Minijoys kundtjänst (kundtjanst@minijoy.se) innan produkten kan returneras som en reklamation och återbetalning/ersättning kan ske. Reklamationsreturer utan ett godkännande debiteras med en hanteringsavgift på 150kr.

Fick du svar på din fråga? Vid frågor eller funderingar så kan du alltid kontakta oss på kundtjanst@minijoy.se